دوشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۸

این نژاد باهوش

آقا اصلا چه معنی داره که ایرانی ها هر جا می نشینند بحث نژاد رو پیش می کشند و می خوان به همه بقبولانند که نژاد برتر یعنی نژاد آریایی. دوستم که آمریکاس تعریف می کرد که اینجا نه چینی ها از تاریخ و فرهنگ پربار و پیشرفتشون و نه ایتالیایی ها از فرهنگ رومی ها و اینکه مجلس داشتند و ... تعریف میکنند (بیش از حد ) ولی خدا اون روز رو نیاره که یه ایرانی تو جمع باشه اونقدر بحث رو ادامه میده که بقیه بگن قبول آقا نژاد ایرانی نژاد برتره! اصلا کی گفته که نژاد ما مثلا  از نژاد عرب ها برتره؟ مگه امپراطوری های ایرانی نبودن که تمدن ها کوچیک رو می بلعیدند؟ همه که مثل کوروش کبیر نبودند که به آزادی عقیده اعتقاد داشته باشند ، این تمدن اسلامی هم میخواست همین کارو بکنه. اصلا در قدیم مد بوده که عقیدتو تحمیل کنی به بقیه. حالم از این نژاد پرستی ایرانی ها به هم میخوره. ضمنا من اصلا از کار انجام شده در 1400 سال پیش دفاع نمیکنم. نگین یه وقت 
پ.ن بی ربط :نویسنده همچنین خاطر نشان ساخت : زنده باد شیخ مهدی کروبی 

۵ نظر:

  1. اینکه در گذشته چه مدل تمدن و شعور و فرهنگی داشتید مال همون گذشته هست و زیر خرواردها خاک مدفون. ساخت اولینهای خیلی چیزها توسط ایرانیها انجام شده ، اما از هیچکدومشون در حد و اندازهء خودش استفاده نکردید. شما خیلی چیزها داشتید ، اما نمیتونید ادعا کنید که مال شما هستن ! چون بقیه بهتر بلد بودن از فرهنگ و علم و تمدن شما استفاده کنن. مراقب باش ، همیشه چشمی هست که مراقب شماست. به رابرت هم چیزی نگو !!!

    پاسخحذف
  2. آقاي ياشار حقيقتا" ما ايراني ها ملت بزرگي بوديم اما بواسطه حاكمان نالايق همه چيزمان را در طي گذشت سالها از دست داده ايم ...
    -------------------------
    با كمال اندوه ، هستي - شيراز

    پاسخحذف
  3. سلام من هم با ناسيوناليسم كرايي افراطي موافق نيستم اما از طرفي معتقدم تاريخ هويت ملت ها رو تشكيل ميده فراموش كردن تاريخ و عبرت نكرفتن از تاريخ ما رو به همين مصيبتي دجار ميكنه كه الان كرفتارشيم .
    يادمونن نره تمىدن اسلام يه دوره از تمدن ايرانه و نبايد ايران باستان رو از ياد ببريم تاريخي كه به ما حس غرور ميده و بهمون تلنكر ميزنه يادمون مياره جي تحويل كرفتيم و جي ساختيم.

    پاسخحذف
  4. آره دقیقا!!! خفه شدیم از دست اینا. گیر کردن تو 2500 سال پیش. فقط هم اون چیزهایی رو که خودشون می خوان می بینن.
    هنوز این جماعت نفهمیدن که کلا بحث نژاد تاریخ مصرفش گذشته و از نظر علمی ثابت شده که چیزی به اسم نژاد فقط ساخته انسانهاست و از نظر زیست شناسی وجود نداره.
    بهت وبلاگ نویدار رو پیشنهاد می کنم که مطالب جالبی در این زمینه نوشته. خیلی از تصورات ما درباره اون زمان اشتباه هستند و سندیت تاریخی ندارن.

    پاسخحذف
  5. سلام
    به نظر من مهم نیست کی کجاییه مهم اینه که ادم باشه.درضمن مرسی که به وبلاگم سر زدی بازم از این کارا بکن

    پاسخحذف